W Pfizer aktywnie wspieramy inicjatywy na rzecz propagowania szczepień jako najskuteczniejszego sposobu zapobiegania chorobom. W Polsce angażujemy się w działania mające na celu zwiększenie ogólnej świadomości wpływu szczepień na zdrowie społeczeństwa, zarówno wśród dzieci i młodzieży, jak i dorosłych.
NASZE PROGRAMY EDUKACYJNE
- 2018 – Kampania „Nie igraj z kleszczem. Wygraj z kleszczowym zapaleniem mózgu”, poświęcona chorobom odkleszczowym. Wraz z Instytutem Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej podejmujemy działania, których celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat zagrożenia, jakim jest kleszczowe zapalenie mózgu i poinformowanie o możliwościach profilaktyki tj. o szczepieniach ochronnych.
- 2020 – „Pneumokoki nie liczą lat. Zaszczepieni – zabezpieczeni” – kampania, która ma na celu ma zwiększyć świadomość na temat groźnych zapaleń płuc i roli szczepień wśród osób dorosłych, szczególnie narażonych na niebezpieczeństwa związane z zakażeniem Streptococcus Pneumoniae. Partnerem działań jest Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej.
- 2021 – „#sciencewillwin” intensywna kampania informacyjna na temat technologii mNRA, której celem jest dostarczenie merytorycznej wiedzy i walka z dezinformacją na temat szczepień. W ramach projektu organizowane są także webinary, wykłady i dyskusje z ekspertami, dedykowane różnym grupom odbiorców, a także została podjęta stała współpraca z opiniotwórczymi mediami.
- 2021 – Masz wybór - kampania społeczno-edukacyjna „Masz Wybór”, która ma na celu edukację pacjentek i ich rodziny, a także szeroką opinię publiczną na temat tego problemu medycznego, jakim są nowotwory piersi, przedstawiać najnowsze terapie tych schorzeń, a także zachęcać pacjentki do świadomego uczestniczenia w procesie leczenia.
Wierzymy, że naszym obowiązkiem jest dbanie o dobrostan ludzi wszędzie tam, gdzie działamy, dlatego także angażujemy się w prace na rzecz lokalnych społeczności. Obejmujemy wolontariatem domy dziecka, placówki wychowawcze i domy opieki.